| Festés, Mázolás |
Festőmester és referenciái (2.)
Poda | 2012.02.08. 08:00 | festő tanács
Amint láthattuk az első részből, egy szobafestő referenciáját jól meg kell nézni. Lássuk, mit kell megtudnunk a munkavégzés módjáról.
Modor
A mester viselkedése megbízójával szemben, beszédmodora sokkal fontosabb, mint gondolnánk. Olyan embert kell találnunk, akivel lehet és tudunk is kommunikálni és akinek a jelenlétében nem érezzük magunkat rosszul. Hányan találkoztunk már okoskodó, a lakás elhelyezését, berendezését, az előző mesterek munkáját pocskondiázó mesteremberrel!? Az igazi profi ilyet nem tesz, csak végzi a munkáját és udvariasan kérdez-válaszol. Nem árt, ha látunk rajta némi lelkesedést és esetleg ötletei is vannak: ő biztosan nem fogja összecsapni a melót.
Határidő
A profik előre megállapodnak a határidőben és tartják is azt. Ismerősünktől kérdezzük meg, mikor érkezett a mester: az sem jó, ha reggel fél hatkor már ott áll az ajtóban szombat reggel, de az sem, ha hétköznap reggel elkésünk a munkából, mert várni kell rá. Azt is vegyük figyelembe, hogy külső munkák esetén az időjárás változtathatja a munka befejezésének idejét.
Garancia
Ha egy mester jó munkát végez, vállal rá javítási garanciát. Kérdezzük meg ismerősünk, mi a tapasztalata: kellett-e egyáltalán javítani és ha igen, mennyire volt nehézkes a folyamat. Volt-e írásos garancia? A szakmában úgy tartják: egy év garancia a rossz munka jele.